De Campus

7 februari 2020 - Alfaz del Pi, Spanje

Zondag 2 februari werden we om 12:15 uur opgehaald met een bus, om naar de universiteit in Alicante te gaan.
Eenmaal op de campus kregen we tijd om onze spulletjes uit te pakken.
Halverwege de middag zijn we met de tram naar Alicante stad gegaan. Hier gingen we enkele groepsopdrachten doen door vragen aan elkaar te stellen.
Dit hadden Laura en Eef (stage bureau) geregeld zodat we elkaar beter leerde kennen.

Studenten in spanje!

Daarna zijn we met de gehele groep de berg ''Santa Barbara'' gaan beklimmen. Dit was een pittige tocht aangezien het erg steil was, maar we zijn aan de top gekomen. Het was zeker de moeite waard want wat hadden we daar een mooi uitzicht!!!
Daarna zijn we gaan uit eten. We kregen verschillende tapas gerechten. Eenmaal terug op de campus waren we allemaal kapot moe, en zijn we lekker gaan slapen.

Berg beklommen  Berg in AlicanteOn top of the world! ❤️Roomies❤️

Maandag begon dan toch echt de 1e lesdag. Van 10:00 tot 14:00 uur praktijkles over de handelingen en van 16:00 tot 20:00 uur Spaanse les.
Dinsdag en Woensdag hadden we in de ochtend Spaanse les, en in de middag/avond praktijkles.
Voorafgaand aan de campus hadden we al gehoord dat we verschillende handelingen op elkaar zouden gaan oefenen.
Dit was iets waar niemand blij mee was, en we wisten ook niet zeker of we dit wel durfden en zouden toelaten.
Toch hebben we allemaal onze angsten overwonnen.
Bloedprikken, neus/maag sonde inbrengen, intramusculair (in de spier) en subcutaan (onderhuids) injecteren en als laatste nog het plaatsen van een infuus.
Ik ben echt wel enkele keren bang geweest tijdens deze handelingen. Niet alleen wanneer ze bij mij iets gingen doen, maar ook om het op een groepsgenoot te doen.
En jawel, ook ik heb moeten huilen na het bloedprikken. Naalden zijn totaal niet mijn favoriet, en bloed eigenlijk ook niet. Wanneer iemand je dan gaat bloedprikken, en het bloedvat dus open springt waardoor je hele arm onder het bloed zit. nou ja toen ging het even fout. maar na enkele traantjes heb ik het overleefd haha.
De dag daarna gingen we een sonde bij elkaar inbrengen. Ik vertrouwde een groepsgenootje er in om dit bij mij te doen.
Ik had al afgesproken dat ik als eerste wilde, zodat ik er direct vanaf was. Nou niets was minder waar.... Na 4 pogingen tot inbrengen van de sonde lukte het niet. Een tijdje later opnieuw enkele pogingen gedaan, maar weer zonder resultaat. Zelfs de leraren (verpleegkundige) kregen de sonde niet door mijn neus gestopt. (Gevalletje: het zal ook eens gewoon goed gaan). Al vond ik het misschien ook niet super erg dat het niet volledig was gelukt. Mijn neus was in ieder geval kapot van binnen door al dat geduw.
We hebben ook erg moeten lachen met Samuel, de verpleegkundige die ons les gaf.
Op zijn gebrekkig Engels ging hij uitleggen wat we moesten doen bij het inbrengen van een sonde.
Hij zei: When you put the tube through the nose, the patient needs to ''Slikken, slikken, slikken!
Dit was natuurlijk hilarisch, aangezien hij ging proberen om Nederlands te praten.

Woensdag moesten we injecties bij elkaar zetten, dit was voor mij geen probleem.
Echter gingen we daarna een infuus bij elkaar plaatsen.  En laat dat nu net iets zijn wat ik super eng vind.
Toch heb ik mijn angsten opnieuw overwonnen en heeft een groepsgenootje een infuus in mijn arm geplaatst.
Gelukkig deed het niet super veel pijn, en gaf het een opluchting toen het in 1 keer was gelukt.
Ik was super trots op haar, en ook op mezelf dat ik dit toeliet.
Onze docente (verpleegkundige) zei nog: you have beautiful veins! (Fijn dat ik mooie aders heb, maar ik wil er liever geen naalden in haha)

Infuus prikken

Elke avond zijn we met de groep een hapje gaan eten. Dit was super gezellig!

Donderdag hadden we nog een korte introductie met alle studenten. Hierbij kregen we nog wat algemene informatie over de tijd die we hier in spanje zijn, en over onze huisjes.
Om 12:00 uur werden we door de bus weer opgehaald om terug te gaan naar ons huisje.
Iedereen was blij om te kunnen zeggen: We gaan naar huis!
Dit is misschien gek om te zeggen, maar voor ons voelt Alfaz del Pi toch echt als een Thuis.
hier hebben we ons appartementje al ingericht met onze eigen spulletjes, en zijn we er aan gewend dat we met 3 meiden hier samen wonen.

Vrijdag ochtend had ik om 9:00 uur mijn kennismakingsgesprek op stage.
Laura (stagebureau) ging met mij mee voor de kennismaking.
We hebben het kort gehad over mijn stage en wat er van mij verwacht wordt.
Daarna vroeg de huisarts meteen of ik vandaag al wilde beginnen met stage, hier heb ik natuurlijk meteen Ja op gezegd.
Uiteindelijk heb ik de hele ochtend met de huisarts meegelopen, dit was heel leuk en leerzaam.
Ik ben blij dat ik voornamelijk Nederlands kan praten of Engels.
Het was een super leuke eerste stagedag!

Nu ga ik genieten van ons weekend.
Vanavond gaan we nog een drankje doen in de kroeg hier in Alfaz del pi.
En dan kan maandag mijn officiële eerste stageweek beginnen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jarka:
    7 februari 2020
    Wat ein super leuk bericht om te leaze!! Geweldig om te leaze wasse allemoal mit maaks en bun heel erg blie det ut dich tot noe toe good bevalt. Ich mis dich waal heur!!! Mer wins dich echt de geweldig leuke momente toe. Heel fijn weekend en bun heel beneud noa de volgende verhale. Lieve groetjes en dikke kus van dien zus
  2. Dagmar:
    Spannend allemaal
  3. Carin:
    7 februari 2020
    Super goed van je. Je mag trots op jezelf zijn. 👍👍
  4. Luciëlle van Wijlick:
    8 februari 2020
    Wat knap dat je dit allemaal durft en leert!
    😊😃
  5. Tiny van Dael:
    8 februari 2020
    Hey meid, wat laak je toch allemaal spannende dingen mee 😲
    En je mag gerust eens huilen zolang je maar niet flauw valt 😂😂
    Geniet ervan op alle gebied
    Gr van ons allemaal 🥰😍💋
  6. Marieke:
    9 februari 2020
    Wat weer een avonturen ! Heel knap dat je ondanks je angsten toch alle handelingen gedaan hebt. Veel succes en plezier met je stage.
  7. Marleen en harrie:
    9 februari 2020
    Ha Esmee, leuk dat we je verhalen ook kunnen lezen.
    We wensen je een super mooie stage toe en natuurlijk een geweldige tijd met alle meiden.
    Aan de foto's te zien gaat dat zeker lukken. Heel veel plezier, groetjes uit Neeritter.