week 6

9 maart 2020 - Alfaz del Pi, Spanje

Hallo lieve allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel voorbij, ik ben al op de helft van mijn stage! Ik ben nu al 6 weken in Spanje, en het voelt helemaal als thuis. Nog elke dag ben ik dankbaar voor dit avontuur, waar ik dan ook elke minuut van de dag optimaal van geniet!

Deze week had ik op stage mijn tussentijds evaluatiegesprek samen met de huisarts en Laura (organisatie buitenlandse stage). Dit gesprek verliep heel goed. De huisarts was tevreden over mijn functioneren. Ze gaf aan dat ik duidelijk meer ervaring heb doordat ik al de opleiding tot verpleegkunde heb afgerond. Verder gaf ze aan dat ik aangenaam in omgang ben. Ik was dus super blij met dit evaluatiegesprek, maar ben zelf ook heel tevreden en enthousiast over deze stage. Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn stage toe.

Donderdag 5 maart was het dan eindelijk zover, Mam en Jarka (mijn zus) kwamen om 19:40 uur aan op Alicante Airport! Wat was ik blij om ze weer te zien na 6 weken. Hier hebben we met z'n 3e zo lang naar uitgekeken en nu was het eindelijk zover. We hebben afgelopen weekend met volle teugen genoten samen.
Vrijdag ochtend zijn we met de bus naar het dorpje Guadalest afgereisd. Dit is een klein dorpje in de bergen. Hier hebben we rondgelopen en enkele kleine winkeltjes bezocht. De omgeving was echt prachtig om te zien!

Uitzicht guadalestGuadalest!GuadalestSamen met mam❤️
In de middag hebben we nog enkele souvenirs winkels bezocht en hebben we genoten van een heerlijke cocktail op het terras.Lekker gek doenSamen cocktails drinkenZaterdag zijn we de ''Avenida del mediterraneo'' afgelopen tot in ''oud benidorm'' om te shoppen. Uiteindelijk viel het reuze mee wat we hebben gekocht (ook wij kunnen ons gedragen). Daarna hebben we genoten van een heerlijke tapas lunch! en later natuurlijk van een heerlijke cocktail, want dat mag natuurlijk niet ontbreken hier in Spanje! Verder hebben we in de middag heerlijk aan het strand gelegen en genoten van het mooie weer. Tapas!Dagje strand met zussie❤️Genieten met mam en jarka
Zondag zijn we in de ochtend met de bus naar het dorpje Albir gegaan. Hier is namelijk elke zondag een markt. Het was een kleine markt waar het gelukkig niet al te druk was. We hebben op ons gemak de markt af gelopen en genoten van alles wat de spaanse markt te bieden heeft! In de middag hebben we opnieuw aan het strand gezeten en hebben we genoten van een heerlijk diner aan de boulevard. Ook hebben we hier de mooie zonsondergang kunnen bewonderen. Genieten van een cocktailUit etenSunset🌅
Vandaag (maandag) was dan toch echt de laatste dag aangebroken dat mam en Jarka in Spanje zijn. We zijn vandaag de boulevard afgelopen en  hebben hier genoten van een hapje en drankje. Vandaag was het best bewolkt maar gelukkig totaal niet koud. Hierdoor was het prima weer om rond te lopen door Benidorm. We hebben regelmatig op een terrasje gezeten. Rond 17:15 uur kwam de taxi ons ophalen bij het appartement en ben ik thuis afgezet in Alfaz del Pi. Daarna heeft de taxi mijn moeder en zus weer afgezet op Alicante Airport en zijn ze nu onderweg naar Nederland. Lunch
Het weekend is natuurlijk weer veel te snel voorbij gegaan, maar we hebben er echt van genoten! Ik vond het super leuk dat mijn moeder en zus naar Spanje zijn gekomen. Nu is het nog maar 5,5 weken voordat ik zelf terug naar Nederland ga.
Ondanks dat ik echt heb genoten van het weekend, was het ook wel weer fijn om thuis te komen in Alfaz del Pi en weer samen te zijn met mijn lieve huisgenootjes. Vanavond heb ik dan ook weer gezellig met Demi en Larissa gegeten en zijn we nog samen op de bank geploft met een lekker kopje thee.

Veel leesplezier allemaal!

XxX Esmee

1. Luciëlle van Wijlick:
    9 maart 2020
    Zo mooi om te lezen hoe jij geniet!! En een erg mooie tussenevaluatie, daar mag je trots op zijn Esmee.
  2. Esmee Peeters:
    Dankjewel luciëlle! ☺️❤️
  3. Anouk Kuipers:
    Essie,

Ik vind het zo mooi hoe jij in deze weken bent opgebloeid! Het was peentjes zweten voordat je hier eindelijk naar toe kon gaan, maar meid dit verdien jij! Ik ben zo trots op hoe jij alles aanpakt en hoe ik jou op elke foto die je ons stuurt zie stralen😊 dit maakt mij een gelukkig vriendinnetje in Nederland die je stiekem vreselijk mist!

I’m so proud of you!!

Xxx

Noukje❤️
  4. Esmee Peeters:
    9 maart 2020
    Ahhww super lief anouk! Dankjewel meid😘 over een paar weekjes kom ik al weer terug en zien we ons weer! Xx
  5. Mien Nouws:
    10 maart 2020
    Geniet nog van je stage, de tijd gaat snel..

Mooie foto's.
  6. Thea:
    10 maart 2020
    Fijn zo'n tussentijdse evaluatie, kun je lekker blijven genieten van alles wat je meemaakt! Het is je zo gegund Esmee.
    Maak er nog wat moois van de laatste weken.
    Groetjes
  7. Marieke:
    10 maart 2020
    Geweldig om jouw enthousiaste verhalen te lezen, Esmee. Fijn dat ze in Spanje ook zien dat je een goede student bent en dat dit beloond wordt met een mooie tussenevaluatie.
    Geniet nog van de komende weken én de zon / het strand, maar zo te lezen komt dat wel goed.